mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Ömsom vin ömsom vatten..

Kategori: Allmänt

 
En härlig övernattning med vännen Marianne på Grytsbergs säteri. 
Fint ställe som ligger i Sörmland nära Stjärnhov. Jag har ju mina minnen från Stjärnhov när jag var tillsammans med Peter som bor där. Minnen som både får mig att le men även att känna vemod. Peter är ju världens snällaste men våra väldigt olika livssituationer gjorde att det inte fungerade. 
Men vi åkte förbi honom och hejade ialla fall och han såg ut att må bra, en livskonstnär, som nu hade hittat en bra följeslagare i livet. 
Grytsbergs säteri är ju en golfklubb också och vi förstod snart att alla bilar som stod på parkeringen inte skulle övernatta . Det var ju tur det, för är det något man inte vill ha det i dessa ( corona) tider så är det ju trångt !
 
Rummet vi bodde i var helt nytt och fräscht och med utsikt över en sjö. Grillbuffen på kvällen var jättegod och det var även en liten frågesport om Storbritanien. Det gick inte så bra för oss kan jag säga...
 
Hemvägen körde jag en liten sighseeing som blev en omväg och mest skog 😒. Vi stannade i Malmköping och åt lunch. Vi var båda väldigt överens om att där skulle vi INTE kunna bo. Vi är nog stadsmänniskor båda två, Marianne mer än mig.  Det blev mycket bilkörning för mig men det var ju bra, bilen behöver ju köras!
 
 
Efter "vin" blev det "vatten" . Igår var det begravning av Jesper. Jesper var en nära vän och lekkamrat till barnen när de växte upp. Vi bodde ju då på 90 talet flera barnfamiljer i samma trappuppgång så barnen umgicks flitigt och även vi vuxna. Jesper med familj bodde dörren mitt emot oss. 
Det är inte meningen att barnen skall lämna oss före föräldrarna, visserligen hade han en obotlig muskelsjukdom men det är ju förstås lika tragiskt för det. Den  enda trösten är väl att han inte behöver lida mer men 23 år är alldeles för kort tid på vår jord. 
Begravningen blev en ljus och fin cermoni i nära vänner och släkts närvaro. Jesper kommer att fattas oss men vi har fina minnen av honom som vi vårdar ömt. 
Vi måste vara rädda om varandra och oss själva vi har bara ett liv. Det är vår skyldighet att ta vara på det ♥️.
Kommentera inlägget här: