mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Efterlängtad sommar

Kategori: Allmänt

 
Så underbart, den kom i år igen, sommaren ♥️. Alltid lika efterlängtad, kanske mer i år efter detta tunga år med pandemi och restriktioner.
 
Just nu har vi ett underbart varmt och skönt väder. Det är till och med så att jag kan sitta ute på verandan barbent och i klänning fast klockan är över 22.00! Man kan inte påstå att det är ofta man kan göra det i Sverige. 

Dammen porlar och en och annan fågel är kvällspigg, koltrast förmodligen, deras skönsång är inte att  ta miste på. 

Det är lite lustigt. När jag tänker på mina barndoms somrar på Gotland, då var det alltid så här varmt o skönt. Vi kastade varpa på kvällen med släkten eller så cyklade jag hem från min kusin Lena på Bro flygrakan. Den vägen kunde ta död på en långsamt..
Fast visst är det konstigt att man minns bara det varma, sköna vädret och de positiva sakerna. För det måste ju ha regnat och varit kallt någon sommar också!
Vi människor kanske är programmerade till att i första hand minnas de positiva sakerna. Är det så att minnet suddar ut de tråkiga sakerna för att skona oss?
 
Jag har även i år haft glädjen att fira midsommar med mina fina vänner Helen o Mats, i deras lilla paradis, kolonilotten 💕
 
 
 God mat och dryck i trevligt sällskap, vad mer kan man begära. Att slippa ta sig hem sen och få övernatta på deras inglasade veranda, är guld värt. Vi besökte även dansbanan som faktiskt fick ha öppet, trots corona, men det var inget drag, trevligare med frågesport och GT tyckte vi och gick tillbaka hem.

Ja nu är det snart semester och det blir skönt. Skönt att slippa jobba på hemtjänsten i år 🙂. Ekonomin ser något bättre ut inför denna semester tack o lov 🙏. Har lite planer inför semestern, kortare utflykter. Något som pandemin har lärt, åtminstone mig, är att man behöver inte fara o flyga så mycket. Det finns mycket att upptäcka på hemmaplan också. 
 
 
Kommentera inlägget här: