mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Nål i bakdelen

Kategori: Allmänt

 
Jag är så tacksam att dom finns, naprapater, kiropraktiker och massörer!
 
En "gammal" kropp, inte knopp 😀, behöver lite hjälp ibland. Nu hade jag gått med ont och kramp i hela högra benet, från höften till stortån, enda sedan i somras. Som vanligt tänker man, det går nog över med lite extra promenader. Smärtan lokaliserade jag till ischiasnerven och det har man ju haft ont av förrut. Men nu efter nästan tre månader gick jag äntligen till naprapat!
 
Låsning i bäcken o höft höger sida. Jättebra kvinnlig naprapat som var väl värd pengarna. Andra besöket idag och det känns redan mycket bättre. Idag fick jag även en nål djupt ( 7 cm) inborrad i skinkan. Lite kändes det men inte mycket, finns väl tillräckligt med fett där 😄. 

Har fått akupunktur tidigare, bl.a när jag födde barn, vet inte om det hjälpte men det stjälpte troligen inte heller. 
Går ju hellre till naprapat än kiropraktor, då jag har så svårt för när dom knäcker till. Kan aldrig slappna av då man bara väntar på det där läskiga ljudet. 
Naprapat knäcker ju bara lite, tillräckligt i mina öron.
 
Allra helst går jag ju till min duktiga massör, men nu var det så låst i bäckenet att hon hade nog inte lyckats reda ut det. 

Tur att det finns duktiga yrkesutövare som man kan känna full tillit till. Hoppas mina patienter känner så när dom kommer till mig☺️.
 
Jag hade i alla fall en sådan patient igår, trots språksvårigheter så var hon så nöjd efter min behandling att jag fick en kram, plus att hon mailade ett stort tack imorse. Det är sånt som gör att man älskar sitt jobb!
 
Nu hoppas jag att jag med alla mina övningar som jag har fått som hemläxa, lyckas bli helt bra i höger ben. Även om man inte har jätteont så är det jobbigt att alltid "känna av" man blir lite grinig kan jag tycka..
 
Men nu är det helg och snart kommer grannarna in på en gin o tonic 🍹. 
Kommentera inlägget här: