mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Uppskattar livet

Kategori: Allmänt

 
Det är när man slutar att vara nyfiken som man slutar att leva!
 
Jag hoppas ( och tror) att jag alltid kommer att vara nyfiken och vill lära mig om livet, människor. 
Är även så glad att jag har förmågan att se det stora i det lilla. 
Bara en sån sak som att gå en liten promenad i naturen, ger mig så mycket. Stannar ofta och gärna och bara lyssnar, uppmärksammar allt runt omkring mig. Kanske värmer mig lite i solens strålar. För mig är det guld värt att få uppleva allt och att vara nöjd med det.
Inget jagande efter att det är " nog grönare på andra sidan". Livet är här och nu! Det skall upplevas till fullo!
 
 
Resor har berikat och berikar mig fortfarande mycket. Nya kulturer, nya människor, nya lärdomar så fantastiskt att få vara med om det. 
Men resor behöver inte vara till främmande länder. Det räcker med att åka till någon annan ort i närheten, det jag aldrig tidigare upplevt är ju nytt och spännande för mig.
Man kan ju också göra en sk. inre resa och hitta sig själv. Jag är inte främmande för det heller men har hittills inte haft det behovet. Det kanske kommer med åren, när man börjar undra vad har jag gjort av mitt liv? Å andra sidan är jag inte så säker på att det blir så för mig. Tycker jag har gjort så mycket i mitt liv och har inte stagnerat ännu men dock saktat ner..
 
Så mycket och så många som skänker mig glädje i livet. Mina barn och vänner naturligtvis. Min älskade fågel förstås, utan honom skulle livet vara så mycket tråkigare ( och tystare). Kim fyller 22 år i år och jag hoppas på flera år tillsammans med dig ♥️. 
Jag brukar alltid säga att jag trivs lika bra i skogen som på krogen. Faktum är att det verkligen är så! Det ena förtar inte det andra och i mitt liv måste både och finnas. Vissa dagar längtar man ut i naturen och närkontakt med djuren. Andra dagar vill jag stå o trängas på krogen och få närkontakt med människor. 
Omväxling förnöjer som man brukar säga och för mig stämmer det väldigt bra 😊
Kommentera inlägget här: