mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Trött man blir......

Kategori: Allmänt

Ibland, läs ofta. blir jag sååå trött på dejtingsajter. Ja, jag vet det är helt frivilligt att vara med på dom : ) . Men någonstans innerst inne har jag väl ett hopp o tro på mänskligheten, att det kanske ändå finns någon trevlig o ärlig person där ute som man skulle falla för.
Det verkar inte så... Men skam den som ger sig, säger man ju...
Ett exempel på bottennapp, det finns fler ,då ju alla verkar ljuga mer eller mindre där ute. Är det kanske så att det är ett kriterium för att vara med på en dejtingsajt, det att man skall ljuga om än det ena och än det andra. Då passar jag verkligen inte in där, jag som är så ärlig att det nästan är löjligt..
I vilket fall som helst, skrev till en man i ett par dagar, ingen bild, bara det gör mig fundersam, ingen bild betyder antagligen att dom inte är nöjda med sitt utseénde eller att dom är gifta ! I hans profil stod det att han var 57 år o.s.v. Fick efter några "brev" hans telefonnummer. Alla ni som är ute på "nätet" vet ju att det första man gör då är att kolla upp personen ifråga. Sagt o gjort, det gjorde jag, OCH, han var född 1944 ! Pensionär o lite till... Jag kan inte ens i min vildaste fantasi få ihop det, 57 år och född 1944 ! Vad trött man blir.... Förstår dom inte att det uppdagas förr eller senare och då har man ju absolut inget intresse i personen, någon som ljuger om sin ålder kan säkert ljuga om allt annat också !
Finns det inga ärliga människor längre ? Är det ett utdöende släkte?
Inte första gången jag råkat ut för osanningar på "nätet" men man vill ju gärna tro att det finns bra människor också.
Jag kommer aldrig  bli sån i alla fall, född och uppvuxen med ärlighet, kommer förmodligen få leva ensam resten av livet p.g.a. detta , men då får det väl vara så. Hellre lever jag med sanningen än i en lögn..... 

KOMMENTARER:

  • Gerta säger:
    2012-08-31 | 16:58:54

    Det var ju ingen smarting direkt. Där missade du ingen Prins i alla fall. Tvärtom du fick vinstlotten. Hej och Kram

Kommentera inlägget här: