mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Engagemang

Kategori: Allmänt



Varför kan jag aldrig låta bli att engagera mig ? Varför är jag ofta "spindeln i nätet" ?
Ja, ibland undrar jag, varför jag har ett sånt driv och engagemang, inte alltid, det skall jag inte påstå, men ofta.
Nyss hemkommen från ett informationsmöte som kommunen hade, de tänker ha en hälso o friskvårdsvecka i sommar och letade nu aktörer som ville /kunde ställa upp.
Det är klart jag blev intresserad, trivs när mina tankar börjar jobba, vad kan jag göra? Kan man få in mitt gebit tillsammans med någon annan aktör? Länka ihop lite.... vidga vyerna...ta ut svängarna... I det här fallet är jag ju inne på att informera om tandvård förstås men också rökning.
Har en hel del idéer som jag tror skulle funka. Och det är inte ett sätt att ragga patienter på, för det behöver jag inte.
Nej, det är faktiskt bara så ,att när jag tycker något är bra , då vill jag så gärna förmedla detta, jag är lite av en "frälsare" typ, men inte till ytterlighet.
Har under mitt liv hoppat på olika grejer som jag engagerat mig i. På 80 talet var det mest ( på 90 talet kom ju barnen och all tid gick åt till dom). Började med att engagera mig i "Nordiska samfundet mot plågsamma djurförsök", demonstrerade på gatorna, åkte t.om till Oslo och spelade gatuteater mot sälslakten, gissa om det var populärt .... NOT ! Jag var ute o smög i Stockholm sent på nätterna för att (olagligt) affichera ... Sen var jag även med i "Svenska Freds" ett tag och i "Amnesty".
Fortfarande ligger alla dessa tre föreningar mig varmt om hjärtat men jag är inte längre engagerad.
Idag är jag mer engagerad i mitt arbete som tandhygienist och lägger ner mycket tid på mitt företag och att  det skall gå bra. Vill gärna gå ut o berätta för alla om hur dåligt det är att röka, att inte sköta sina tänder etc....
Sen älskar jag att fixa o ordna, fester, middagar etc.
Har många idéer som jag måste ta tag i, det är ju så kul att organisera, jag tycker faktiskt det!
Om jag slutar engagera mig och att organsiera, ja,  då slutar jag nog att leva...............
Kommentera inlägget här: