mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Mina ord....

Kategori: Allmänt

 
Det är svårt att plocka blommor 
på frusen mark
Det är svårt att ensam
vara stark
Att gå genom eld och vatten
Att söka sig fram genom natten
och det är svårt att skilja på 
allvar och lek
och att bygga ett förhållande 
på svek..
 
14/4 1981
 
 
Varför hörde jag aldrig
lögnerna förrut ?
Varför förstod jag inte
innan det var slut ?
Att kärleken gör en blind
är ack så rätt
och den på verkar dig även
på andra sätt
Efteråt man tänker
på vad som var rätt och fel
och man letar
efter tusen,tusen skäl
Ändå så finns bara
en sanning kvar
När kärleken dör
finns inga känslor kvar...
 
30/11 1986
 
 
Jag brände mig
på min heta kärlek
Sårade mig
på mina egna slag
Jag fick sår
som inte läkas kan
ville inte kämpa mer
ville lägga mig ner och dö
Men inom mig
fanns något starkare
En tro och hopp
till mig själv
Att jag aldrig fick svika
aldrig svika mig själv
För min egen skull
måste jag resa mig upp
och gå......
vidare....
framåt.....
 
17/9 1989
 
Kommentera inlägget här: