mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Våga kärlek

Kategori: Allmänt

 
Ibland undrar jag om man känner igen kärleken ?
 
Det är ju inte så ofta man har mött den. Den går ju knappast omkring på gatan och säger : Hej här är jag ! Eller gör den kanske det ?
 
Man blir ju lite orolig lite osäker när man möter den. Vågar inte riktigt tro på den, rädd att bli sårad. 
 
Om man bara vågade släppa taget lite, ge efter för det som känns bra. Vågade satsa lite. Det finns aldrig några garantier för vare sig livet eller kärleken. 
 
I grund och botten är vi människor rätt lika, vi vill älska och bli älskade. 
Men rädslan för att ge sig ut på okänd mark, rädslan att bli sårad, lämnad, gör att vi inte riktigt vågar öppna våra hjärtan.
 
Jag skall våga mer, ta in kärleken i mitt liv. Tänker kasta mig ut i det okända och både ge och ta av det finaste vi har, KÄRLEKEN
Kommentera inlägget här: