mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Mitt rika liv g

Kategori: Allmänt

Se
 
Om jag fick möjlighet att leva om mitt liv, så skulle jag göra det !
 
Jag skulle inte ändra på någonting. Det har hittills varit ett händelsefullt och rikt liv . Inte allra minst de tio månaderna jag arbetade på en lyxkryssare.
 
 
Iris och jag fann varandra direkt och hängde ihop från dag ett. Även om vi är ganska olika så fungerade det bra. 
 
Det var mycket festande på båten men även hårt arbete. Inte en ledig dag i veckan ! Förutom när båten hade brunnit och vi låg i drydock på Curacao i två veckor. 
 
Förutom att städa 13 hytter två gånger om dagen så stod vi även för roomservice . Det var ett himla kånkande på mat o dryck till hytterna, förstår inte varför man åker på lyxkryssning och sitter i sin hytt och äter !
 
Iris och jag delade hytt och där hade vi ju ganska kul 😁
 
Annars var det ju oftast som så att man festade i crewbar. När man gick av kvällspasset vid 22 tiden så fixade man till sig lite och begav sig sen till baren vid 24 tiden. Fullt med törstiga stewardesser och kockar . Sen festade man fram till småtimmarna . Sov ett par timmar och sen skulle man stämpla in sig kl 7.00 eller tidigare. Oj oj det var tufft. 
 
 
Naturligtvis hann vi gå i land på flera ställen. Men oftast var det inga långa stunder. Man rusade av båten för att antingen shoppa ( St Maarten), ta sig till beachen ( St. Thomas) eller uppsöka närmaste bar (Skagway).
Vid ett tillfälle hade vi övernattning i Acapulco. Det är något visst med den staden även om den inte kändes helt säker.
 
 
Som sagt var, lever gärna om mitt liv en gång till. Kan inte önska mig ett bättre liv !
Och än är det inte slut 🤪
 
Kommentera inlägget här: