mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Årets kräftskiva

Kategori: Allmänt

 
Det är bara att konstatera efter nästan tjugo kräftskivor, min veranda är som gjord för kräftskivor 🦞♥️!
 
I år blev det inte den gamla vanliga konstellationen på grund av Covid 19. Har ju bekanta som inte vill träffas i alltför stora grupper just nu. Det är ju förståeligt i dagsläget. 

Men vi sex tjejer i tjejgänget längtade efter att få ses och äta och dricka gott. Som jag brukar kokade jag eget kräftspad till mina kräftor, det blir så gott tycker jag och är så lätt. 
Fixade även bröd och en paj och tårta. Öl från södra maltfabriken och Utö snaps blev det för mig att dricka. 

Kvällen var underbar med underbara vänner och vädrets makter var på vår sida. Varmt och skönt i lyktornas sken. 

Vi hade mycket prata om och skratta åt, det var faktiskt ett tag sedan vi hade "tjejfest". Det är viktigt att få fnittra ihop och även att tala allvar. Värdet av vänner skall man aldrig underskatta!
 
Som sagt, många kräftskivor har vi haft på denna veranda. Tror vi började sommaren efter vi hade flyttat hit, Bernhard och jag, alltså sommaren 2001. Vi brukade ha kräftskivan med våra "gamla" grannar från Brandbergen. Oj oj vad mycket kul vi har haft, en gång höll Ove o Bernhard nästan på att bränna ner verandan ! Inte lika kul kanske, en girlang som fattade eld. Men det var ingen fara sånt händer, vad är det man säger " inget kalas utan kras" . 

Vissa traditioner vill jag inte bryta, kräftskiva på min veranda och glöggen i adventstider dessa roliga tillställningar är ett måste för mig 🙂. 
I dessa tråkiga tider tror jag vi behöver våra vänner och social samvaro mer än någonsin..
Kommentera inlägget här: