mimalenas

Nostalgi, funderingar och längtan....

Små utflykter, guld värt

Kategori: Allmänt

 
 
 
Halva semestern har redan gått ! Vart tog den vägen? Känns ju så annorlunda i år när man inte hade något inplanerat och inget Gotland. Tror nog det bara är ett enda år jag missat sommar semester på Gotland sen dess jag föddes och det var ju några år sedan 😀. Jag missade sommaren 1982 för att jag  jobbade i Saudiarabien då och valde att tjäna pengar istället så jag hade bara två veckor på Cypern det året. 
Nåväl, jag försöker roa mig bäst jag kan och det går ganska bra. På bilden är jag med min jobbarkompis Kristina på Tyresö slottskrog och hennes son Allan. Mina favoriter the Apricots spelade där, eller delar av bandet rättare sagt. Sångerskan i bandet var med och hon  har så otroligt bra röst och de spelar låtar från 60 och 70 talet, alltså mina " tal" 😁. 

Sen var jag i Nynäshamn med Eva och min gamla polare Rutan, en av de gotlandskillar jag hängde med i slutet av 70-talet i Nynäshamn. Det var musikquiz och är det något både Rutan och jag gillar så är det att tävla i musik! Det gick ganska bra, vi hamnade inte sist men inte heller först..
 
Idag blev det lunch på Djurgården, Rosendals värdshus med Marre och lilla mopsen Ulla 💜. Inte alltför mycket folk på stan, märks att det är Corona tider och färre turister. Men fullt tillräckligt för mig. Men visst saknar jag Stampen, musiken, folket, trängseln, ölen . Men förhoppningsvis kommer det tillbaka.
 
Träffar även ibland en " kär" vän och även om det inte blir någon fortsättning av olika skäl så känns det bra. Är nog fortfarande väldigt sårad sen i vintras av en viss person men man kan inte haka upp sitt liv på män. Det har jag verkligen lärt mig under alla år!
 
Ja tiden går, semestern går och sen hoppas jag förstås att mitt företag och jag kommer igång som vanligt i höst. Då kanske man kan ta lite semester i vinter och förhoppningsvis åka någonstans, men det återstår att se. 

Allt känns lite tråkigare, lite deppigare och mycket ensammare denna sommar .
Kommentera inlägget här: